انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

 

از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری، مرکز کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در شهر مشهد افتتاح شده است که آموزش مهارتهای حرفه ای  به منظور به کار گیری و متعاقباً درآمدزایی برای آن دسته از زنان سرپرست خانوار، که در کلاسهای فوق شرکت کرده اند، ارائه می گردد.

 توانمند سازی زنان مهاجر بویژه زنان آسیب پذیر و سرپرست خانوار همواره یکی از اهداف انجمن حامی بوده است. آموزش مهارت های فنی و کارآفرینی نه تنها سبب افزایش سطح زندگی و توانمند سازی اقتصادی خانواده ها میشود بلکه به افزایش حضور اجتماعی و خود باوری زنان مهاجر نیز کمک شایانی میکند. زنان پناهنده ای که از آسیب پذیرترین اقشار در مهاجرت ها و جابجایی های اجباری محسوب میشوند، با فراگیری مهارت های لازم نه تنها به بهبود شرایط زندگی خود و خانواده در کشور میزبان کمک میکنند بلکه در بازگشت به کشورشان نیز توانایی های لازم برای مشارکت فعال اجتماعی و اقامت پایدار را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که پس از برگزاری دوره های کلاسهاي خياطي سال گذشته و کسب مهارتهای جانبی لازم، که طی دوره هاي متوالي برای بانوان مهاجر برگزار شد، با راه اندازی مرکز خیاطی مشهد، امکان استفاده از مهارتهای فراگرفته شده مهیا گردید و درنتیجه یونیفرم کلیه 375 دانش آموز مشغول به تحصیل در دو مرکز مشهد توسط مادران دوخته و آماده شد.

0 دیدگاه دربارهٔ «تاسیس و راه اندازی مرکز کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در مرکز مشهد»

    1. لطفا فرم عضویت داوطلبانه را پر کرده برای ما ارسال کنید یا با دفتر مرکزی خانم بیات تماس داشته باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید