انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

هیات قوه قضاییه افغانستان که روز شنبه 11 آبان به میزبانی انجمن حامی وارد تهران شده بودند صبح دیروز دوازدهم آبان از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کردند. درنوبت صبح جلسه ای با حضور علی رستمی، مدیر کانون اصلاح و تربیت، سبزواری، جانشین معاون دادستان در امور اطفال و زنان و بهزاد قیاسوند، معاون بازپروری کانون تشکیل شد.

 در این جلسه رستمی به معرفی کانون، فعالیت های آن، چگونگی پذیرش و اسکان کودکان و نوجوانان،آموزش هایی که به کودکان داده می شود از قبیل آموزشهای کلاسیک (برگزاری کلاس درس از ابتدایی تا دبیرستان)، آموزش های فنی و حرفه ای، و آموزش های مربوط به اوقات فراغت و بحث پرورش افراد پرداخت. رستمی همچنین گفت؛ که در کانون کودکان و نوجوانان افغان نیز وجود دارند که در کنار سایر بچه ها پذیرفته می شوند و از امکانات مشابه برخوردار می گردند. در ادامه خانم عزیزه عدالتخواه، رئیس مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل به توضیح فعالیت های این مرکز در افغانستان و مقایسه آن با فعالیت های کانون اصلاح و تربیت تهران پرداخت. در پایان جلسه نیز هیات قضات افغانستان سوالات خود را مطرح کردند. پس از آن هیات قضات افغان به همراه رستمی و قیاسوند به بازدید از قسمت های مختلف کانون شامل خوابگاه ها و محل اقامت نوجوانان در مراحل مختلف ورود، کارگاه های مختلف آموزشی، سالن ورزشی، استخر مجموعه و  محل نگهداری ویژه کودکان زیر 14 سال پرداختند.

در نوبت عصر نیز جلسه ای با حضور روسا و قضات دادسرا و دادگاه اطفال به ویژه فروزان، رییس مجتمع ویژه اطفال تهران و نیز حجت الاسلام حاجی نصیری، سرپرست دادسرای ویژه اطفال تهران در همان محل کانون اصلاح و تربیت برگزار شد.

در این جلسه فروزان به توضیح اصول حاکم بر دادرسی اطفال نظیر محرمانه بودن، غیر علنی بودن و نیز غیابی بودن دادگاه های کودکان، سن بلوغ در قوانین ایران، طبقه بندی سنی کودکان در سه دسته برای چگونگی اِعمال مجازات و سطوح مجازات پرداخت. در پایان نیز هیات قضات افغانستان سوالات خود رااز فروزان و سایر روسا و قضات دادسرا و دادگاه اطفال تهران پرسیدند و به ویژه در زمینه تعیین سن بلوغ برای دختران و پسران بحث کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید