انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حامی در جمع برترین سازمان های مردم نهاد کشور موفق به اخذ جایگاه “تشکل مردم نهاد برتر” در همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت شد

 

 

 

همایش کشوری نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت وزارت بهداشت با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر زالی رئیس دانشگاه، مهندس محمودی مشاور وزیر بهداشت در حوزه مشارکت‌های اجتماعی، دکتر صادقی مدیر کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت و جمعی از خیران و پیشکسوتان و مسئولان کشوری در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

آقای دکتر صادقی در این همایش ، پیشنهاداتی را برای ارتقای موسسات در سطح ملی و بین‌المللی از جمله استفاده از فناوری‌های نوظهور و مفید، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکار اجتماعی، استارت‌آپ‌های اجتماعی، شرکت‌ها ارائه کردند. همچنین آقای دکتر محمودی مشاور وزیر بهداشت در حوزه اجتماعی نیز در کلیپی در این همایش گفت: حوزه مشارکت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است زیرا بیش از 75 درصد کار حوزه سلامت در این حوزه را تشکیل می دهد.

در این مراسم از انجمن حامی نیز به دلیل فعالیت در بخش سلامت اجتماعی نیز تجلیل شد.

 

انجمن حامی در مشارکت اجتماعی در بخش سلامت اجتماعی:

بخشی از این فعالیت های حامی در زمینه حوزه مشارکت اجتماعی شامل ارایه خدمات مشاوره روانشناختی و حقوقی، توانمندسازی، حمایت آموزشی و برگزاری کلاس های آموزش بهداشتی  برای زنان و کودکان می باشد.امروزه، زندگی فعال و معنادار، ارزش‌ها و اهداف اصلی سیاست‌های سلامت بین‌المللی و ملی هستند. خدمات بهداشتی به چالش کشیده می شود تا اطمینان حاصل شود که دریافت کنندگان خدمات آنها در مراقبت های خود و فراتر از آن مشارکت فعال دارند. مشارکت به بیماران این امکان را می دهد که کمتر به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی وابسته شوند و کنترل خود را بر درمان و سلامت خود افزایش دهند.

ایده «مشارکت» از مشارکت در خدمات به مشارکت در جریان اصلی جامعه تغییر می کند. و سازمان های مردم نهاد در این میان نقشی مهم را ایفا می کنند. از آن جا که بالاترین سطح مشارکت اجتماعی جهان در حوزه سلامت است و سازمان‌های غیردولتی برای تسکین رنج، ارتقای منافع فقرا، حمایت از مردم و  محیط زیست، ارائه خدمات اجتماعی اساسی و در نهایت توسعه بسیار نقش­آفرین هستند.سازمان های غیردولتی به توسعه جوامع در سراسر جهان کمک کرده اند و شرکای مهم بسیاری از دولت ها هستند و مشارکت اجتماعی مخصوصا در حوزه سلامت از ارکان اصلی فعالیت آنان است.

بر اساس گزارش توسعه انسانی ، در سال 2002 بیش از 37000 سازمان غیردولتی در جهان در زمینه مشارکت اجتماعی فعالیت می­کنند و فعالیت های  بهداشتی برای توسعه، از دیگر بخش های مشارکت اجتماعی سازمان های غیر دولتی است.فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در مشارکت‌های اجتماعی به‌عنوان رابط بین دولت و مردم در حوزه سلامت و تاکید بر لزوم جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت بسیار ارزشمند است.

فضاهای مشارکتی به سیاست گذاران کمک می کند تا به طور معناداری با جمعیت به شیوه ای ساختاریافته و نهادینه درگیر شوند، نه تنها نیازهای آنها را بهتر درک کنند تا بتوانند سیاست ها و استراتژی هایی را اتخاذ کنند که پاسخگوتر و قابل قبول تر باشد، و  در همکاری با جمعیت ها، جوامع نیز وارد عمل شوند.

درمتن این لوح آمده است:
انجمن حمایت از زنان وکودکان آواره و پناهنده(حامی)
با سلام
خدمت خالصانه وجلب رضایت حق تعالی عرصه ای بیکران است که توفیق عمل به آن،رحمت و الطاف الهی را موجب می گردد. بی شک،تلاش و همت شما در راستای نیل به جامعه ای سالم در این گنبد دوار به یادگار خواهد ماند واین باقیات صالحات چون چراغی فراروی زندگی شما خواهد بود.
بسی شایسته است از شما که با دستانی مهربان و عزمی راسخ،در کوی دل، حدیث خدمت بی منت را سروده اید بعنوان تشکل مردم نهادبرتر صمیمانه قدردانی نموده واین لوح سپاس رابه شکرانه اندیشه شکوهمندتان پیشکش محضر شریفتان نماییم.
دکتر بهرام عین اللهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید